Friday, September 17, 2010

Sedikit Cerita Pasal Raya

Semenjak 1Syawal yang lepas, aku menghadapi kesukaran menstabilkan semula waktu bertugas organ dalam perut aku. Standard la bulan puasa, perut aku akan rileks tak berkerja di siang hari. Waktu malam je perut beroperasi. Tiba-tiba je genap sebulan berpuasa, perut aku disumbat beraneka jenis juadah raya tak kira siang sampai ke malam. Kalam-kabut usus perut aku mengisar makanan. Kadang-kadang terasa macam ada gunung berapi tengah meletup dalam perut aku. Maka gebulah semula tubuh aku yang telah mencapai tahap ideal ketika di bulan puasa yang lepas. Huhuhu..

Macam biasa, aku tak akan bercuti panjang setiap kali hari raya kerana kampung aku terlalu dekat. Tunggulah lepas berkahwin nanti. Pasti kampung ayahanda dan bonda mertua jadi destinasi balik kampung aku. Maka aku akan berteman dengan unsur-unsur kesunyian di opis dikala rakan-rakan sekerja yang lain masih berhip-hip horey beraya di kampung halaman mahupun di Hong Kong.

Lihatlah keadaan opis aku yang sunyi menambahkan lagi rasa seram-seram sejuk bila aku duduk berseorangan di dalam opis.









Filem tamil yang aku tunggu-tunggu untuk tahun ini. Endhiran (The Robot) khabarnya akan release hujung september ini di India (tayangan kat Malaysia, aku tak tahu bila). Pelakon utamanya Superstar Rajinikanth yang menjadi pelakon tamil pujaan aku sejak aku darjah 2 lagi. Heroinnya pelakon wanita Hindustan Aishwarya Rai yang amat-amat diminati oleh Encik AlifStyle (editor Komik-M). Dengar cerita dalam bilik tidur Encik Alif ada tertampal poster Aishwarya Rai besar pintu bilik. Wahahaha.. Alif, kalau ada lagi Poster Ashwarya Rai, hulur-hulur la kat aku satu. Saksikan la trailer filem ini yang heibat sementara menunggu DVD original mahupun cap cetak rompak dijual di Malaysia.

2 comments:

Fazl said...

Haahlah, dah nampak kurus sikit :p

Poyo said...

Mata awak yang kurus agaknya. Tu yang terpandang macam kurus je (^_^)