Monday, May 30, 2011

Album Gambar Anugerah Pekomik 2011

Alhamdulillah kerana Majlis Anugerah Pekomik 2011 telah sempurna melabuhkan tirai tanggal 28mei, sabtu yang lepas. Terima kasih kepada semua yang sudi hadir, yang tidak dapat hadir kerana ada tugasan lain mahupun terikat dengan program atau acara tertentu, diharap berkesempatan untuk bersama-sama pada masa akan datang. InsyaALLAH. Berikut adalah beberapa keping gambar yang berjaya diambil di sekitar majlis tersebut.



Gambar auditorium yang menjadi gelanggang Anugerah Pekomik semestinya memberi jaminan keselesaan berganda-ganda berbanding 2tahun sebelum ini yang hanya di adakan di bilik bersederhana kecil saiznya.


Ada jualan komik di luar auditorium dengan harga potongan diskaun yang sangat heibat seperti potongan diskaun kain-kain di Gulatis, Kamdar mahupun Jakel.


Sempat duduk bersebelahan dengan pelukis Bestseller Froggy dan BopHairy. Tetapi terpaksa mencari tempat duduk yang lebih dekat dengan pentas kerana saya ada penyakit mata iaitu... rabun jauh. Wahahahaha...


Ustaz Wanzu mengetuai bacaan doa sebagai pembuka majlis sambil diperhati tanpa berkelip mata walau sesaat pun oleh Faizal Mukhtar selaku pengacara majlis dengan penuh rasa keinsafan di dada.


Kemudian Tuan Presiden, Abe Azhar mengalunkan sepatah dua kata sambil sekali lagi diperhati dengan penuh kusyuk oleh faizal Mukhtar.


Ada persembahan ala-ala okestra menghiburkan para tetamu yang hadir. Terasa badan macam berterbang-terbangan di dalam auditorium menghayati keindahan gesekan biola.


Dum dum cak.. Dum dum cak.. Heibat budak Shazet Beatbox ni. Guna mulut je pun boleh buat lagu remix siap rap sekali.


Alif si pengantin baru sedang mengangkat kamera yang berat kemana sahaja bagi memastikan otot-otot lengannya sentiasa berketul-ketul.



Sengih seorang champion setelah berjaya merangkul 2 anugerah iaitu ketogeri penulis terbaik dan komik terbaik.


Bop sedang diberi motivasi diri oleh Puan Ainon (Chairman PTS). Sudah pasti selepas ini beliau akan lebih bersemangat melukis gambar arnab.



Bop tanpa rasa segan dan malu terus menujukan lagu nyanyian Dafi buat isteri dan anak tercinta bila terpandang lensa kamera yang dibawa oleh Alif.



Irfan dan Laven sedang bertelagah tentang jumlah anak yang mahu mereka hasilkan selepas berkawin nanti sambil di usya dengan pandangan super ketat Froggy dan Bop. Masalah rumah tangga jangan dibawa keluar rumah.


Acara bergambar bagi mereka yang berjaya memenangi anugerah selepas acara tamat.


Gambar para champion Komik-M. Lepas ni korang jangan lupa belanja aku makan nasi kandaq sama sirap bandung campur cincau.

No comments: