Sunday, December 21, 2008

Terlatest Dari Komik-M


Komik terbaru keluaran Komik-M hasil karya Reja yang berstailkan manga tapi bercirikan Malaysia. Menurut sumber-sumber yang boleh dipercayai, beliau masih lagi menuntut di UKM.

Sinopsis :

Kelab bola baling Sekolah Menengah Kebangsaan Sri Pangsun akan dibubarkan kerana ketiadaan jurulatih dan prestasi yang semakin merosot.

Liesa, pengurus kelab itu berusaha keras demi memastikan kelab itu tetap wujud dan meningkat maju sehingga menjuarai kejohanan bola baling peringkat negeri seperti yang pernah mereka perolehi beberapa tahun lepas.

Harapan Liesa kembali bersinar apabila secara tidak sengaja terjumpa seorang pelajar yang mempunyai bakat dan skil yang terpendam iaitu Kayroll. Mampukah Kayroll menyelamatkan Kelab Bola Baling Sekolah Menengah Sri Pangsun daripada dibubarkan?

Tengok pada sinopsisnya mesti target komik ini kepada remaja-remaja yang masih bersekolah. Tapi korang jangan silap, Remaja dewasa macam kita ni pun boleh baca komik ni tau..

Setakat ni, komik Shootz! ni masih belum masuk pasaran lagi tapi korang boleh dapatkannya di Comic Fiesta 2008 yang sedang bertangsung sekarang di Sunway Pyramid Convention Hall.

So pada korang yang terlepas peluang nak sambar Komik Shootz! ni kat sana cam aku ni, terpaksa la tunggu komik ni masuk Kedai Buku MPH mahupun Popular.
(Tapi aku da baca dah komik ni masa hantar Kecempreng Man 2 kat PTS ari tu. Hehehe..).

No comments: