Thursday, August 6, 2009

Nancy Drew

Assalamualaikum, sari berita penting. Hehehe.. Macam baca berita la pulak. So untuk kali ini aku nak bercerita tentang Nancy Drew, bukan Nancy Foo. (Nancy Foo adalah pelakon wanita berbangsa cina yang sering berlakon dalam drama-drama melayu pada satu ketika dulu. Sekarang ni aku rasa dia dah pencen berlakon kot).

Nancy Drew adalah sebuah majalah Info-Nomik terbitan penuh kreatif ONE NUSANTARA SDN BHD yang menampilkan komik Nancy Drew (girl detective) menyelesaikan kes-kes tahap misteri nusantara. Majalah ini amat sesuai dijadikan bahan rujukan bagi sesiapa yang bercita-cita menjadi penyiasat persendirian. Nanti boleh la siasat kenapa setiap kali tiba musim perayaan je, bekalan gula menjadi kurang dan amat sukar diperolehi di pasaran dalam negara.

Bagi keluaran sulung majalah Nancy Drew ini juga menyajikan infomasi tentang industri komik dan novel dalam negara. Juga menyelitkan sebuah cerpen misteri lagi thirller dari penulis negara matahari terbit, Akagawa Jirou. Buat masa ini, aku belum pernah lagi dengar ada negara matahari terbenam. Huhuhu..

Dan yang paling best dalam majalah Nancy Drew ni, ada colum Nomik, Previu & Interbiu yang menampilkan diri aku sendiri bagi mempromosikan komik Kecempreng Man. So baik korang dapatkan segera majalah ni di kedai-kedai buku berdekatan dengan kawasan perumahan korang kerana dalam colum itu aku menjawab 5 soalan paling susah untuk aku jawab. Nak tahu apa soalannya, bacalah sendiri lepas beli majalah ni nanti. Wahahaha..

7 comments:

SYAZWAN (ONE JACK) said...

waaa..bgus2...

Nancy Drew said...

Kecemprengman best! :)

Poyo said...

Syazwan,
Beli tau Nancy drew ni. Kalau ko tak beli nanti Nancy Foo marah tau. wahahaha..

Nancy
Nancy drew Best (^_^)
Kalau ada masa nanti, jangan lupa interbiu aku lagi ek. hehehe..

Shamsudin said...

lama tak dengar khabar...

wanzu said...

saya mahu satuuuuuuuuuuu!

Poyo said...

Shamsudin,
Alhamdulillah, khabar baik, Hope kamu pun macam tu (^_^)

Wanzu,
Mintak la kat Editor Nancy Drew yang cumil tu.. (^_^)

eMi mLi said...

wanzu, dtg la ofis amek :p