Monday, August 10, 2009

Pejuang Bertopeng

Walaupun Ucu Perempuan aku bukanlah penceramah bebas, tapi dia suka memberi ceramah secara sukarela kepada aku bila setiap kali aku bersiap-siap nak keluar rumah.

Dalam ceramahnya selalu menasihatkan aku agar mengurangkan aktiviti di luar rumah. Nak pulak yang dia tahu aku selalu turun Kuala Lumpur atas urusan penghantaran artwork komik mahupun atas urusan berdating dengan sayang aku. Hehehe..

Tambah Ucu aku lagi, dia risau aku akan terkena jangkitan H1N1 yang sedang mengganas di seluruh dunia sekarang ni. Ketika entry ini ditulis, sudah 32 orang disahkan meninggalkan dunia yang fana ini akibat jangkitan virus tersebut.

Ucu juga menyarankan agar aku mengunakan topeng setiap kali berada di kawasan tumpuan orang ramai. So kebelakangan ini sejak aku selalu memakai topeng, ada kalanya aku terasa diri aku macam pejuang bertopeng Kamen Riders. Hiap! Bertukar..!!


Oh ya! Sebelum terlupa. Kepada adik-adik yang berumur dalam lingkungan 10 hingga 13tahun, jemputlah datang ke medan selera di KLsentral pada 15ogos ini jam 11.00 pagi hingga 12.00 tengah hari.

Di sana nanti ada acara bersembang-sembang bersama Kartunis Komik OKA, sesi fotografi, makan-makan (sdn bhd), demo melukis dan banyak lagi. Tapi adik-adik jangan lupa tau pakai topeng kalau nak pergi nanti. (^_^)


Informasi terkini tapi bukan hiburan sensasi

Sesi 'sembang-sembang bersama Aliow dan Totoro' akan ditunda ke satu tarikh yang akan diberitahu kelak berikutan kes H1N1 yang semakin menular. Harap maklum...

5 comments:

Meooo Comicore Club said...

erm, geng2 kartunis2 je leh dtg duk borak2... malulah nk dtg

Oka said...

xtvt ni mayb dibatalkan atas sebab H1N1...huhu...

lavidalabelle said...

malasnya pakai topeng.

hmmm skrg ni makin ramai dah kena dan ramai dah meninggal dunia. lebih baik jgn buat sbb tempat terbuka macam tu lebih senang dpt jangkitan.

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

kartunnya lucu sekali