Wednesday, October 13, 2010

Ini Bukan Pengalaman Malam Pertama

Sebab sudah terlalu biasa sangat menderma duit, menderma barang, aku nak cuba melakukan sesuatu yang berlainan sikit dalam hidup aku. Kali ini buat julung-julung kalinya aku menderma darah pula. Ini merupakan pengalaman yang suspen bagi aku. Di sini jugalah baru aku tahu bahawasanya walaupun di bangku persekolahan dulu aku jarang dapat A dalam ujian mahupun peperiksaan, tapi darah aku tetap darah jenis A. Wahahahaha.. Aku ketawa di dalam hati sambil melihat nurse tersenyum manja menyuntik jarum ke lengan tangan kiriku.

Barulah aku tahu rasa sakit ke tidak bila kita menderma darah. Bagi aku gigitan Mican (Kucing kesayangan Ucu aku yang telah arwah) lebih sakit dari kesan cucukan jarum bila menderma darah. Serius tak terasa pape pun. Tengok gambar di atas, tangan aku siap boleh memain picit-picit bebola getah lagi.


Inilah hasil darah segar yang telah aku dermakan. kalaulah vampire-vampire yang kat luar sana tahu, sure diorang akan berebut-rebut nak mendapatkan pek darah segar aku ni. Wahahaha.. Aku ketawa di dalam hati sambil menghirup milo panas yang nurse tu buatkan khas untuk aku. So kalau korang nak minum milo panas yang free, silalah menderma darah..

4 comments:

faizul darius said...

mesti yang dapat darah bro nanti semuanya pandai melukis kartun.

lavidalabelle said...

eik! ngilu.

kamu banyak darah, kena derma selalu xD

Poyo said...

Faizul..
Kalau macam tu, minta darah kamu sikit. Saya nak jadi pandai menulis novel (^_^)

Belle..
Saya tak banyak darah, lemak banyak la.. Wahahahahalalala..

Maryam said...

Ngee !!
baik btol nk derma drah !
haha !oke ! :D
Love gler kaw pnye komik kecemprengman ! but kecemprengman#2 the end nyer x puas hati ! uhh !
sje nk abiskn duit aq ker ?? haha !
x per .. bler kecemprengman#3 mau kuar ??