Tuesday, July 29, 2008

The Making Of Kecempreng Man 2 : Part 4

Pening juga kepala aku nak mencipta watak penting yang menjadi seteru kepada watak Kecempreng Man. Setelah 2 jam memikirkan watak ni barulah datang idea sut pakaian robot. Conteng punya conteng, akhirnya jadi lah bentuk apa yang korang tengok kat atas tu.

Korang mesti tertanya-tanya kenapa aku suka sangat lukis watak yang di perbuat dari robot dalam komik aku. Sebenarnya masa aku kecil dulu, aku teringin sangat nak mengumpul koleksi permainan berbentuk robot. Tapi family aku dulu tergolong dalam golongan orang yang berpendapatan rendah. So terpaksa la aku pendam keinginan aku yang satu ni. Sekarang bila aku dah besar dan ada kerjaya yang terjamin. Keinginan mengumpul permainan robot tu dah hilang tapi digantikan pula kegilaan melukis robot. kebanyakan robot yang aku lukis adalah robot berbentuk retro. Robot jenis 70an dan 80an.

No comments: