Sunday, October 19, 2008

Komik Bakuman @ Burst of Laughter Man




Selepas Death Note, Obata Takeshi ada menghasilkan beberapa judul komik seperti Ral & Grado, Oh Baby dan beberapa lagi komik yang aku dah lupa tajuk dia. Sekali lagi Obata Takeshi bergabung tenaga dengan penulis Ohba Tsugumi menghasilkan komik manga BAKUMAN @ Burst of Laughter Man.

Secara ringkasnya, Bakuman berkisarkan kisah seorang remaja yg tak tahu apa cita-cita dia lepas sekolah nanti, akhirnya bercadang untuk menjadi seorang mangaka (Pelukis Komik) selepas dipujuk oleh seorang rakan sekelasnya dan juga sebab janji kepada Cintanya. Maka bermulalah sayembara usaha mereka berdua untuk merealisasikan impian manga diorang.

Aku jadi teruja baca Komik Bakuman ni sebab kisah penceritaan dia detail sangat dan jalan cerita dia macam dekat-dekat denga cerita hidup aku. Tentang pertaruhan kehidupan untuk mencapai cita-cita dan matlamat. Memang betul dalam hidup, aku banyak mempertaruhkan masa depan aku dalam setiap cabaran yang aku hadapi hari ini.

No comments: