Thursday, August 25, 2011

Kenangan Yang Retro

Dam dum dum! bunyi dentuman mercun di luar rumah bisa membuatkan aku bernostalgia seketika. Teringat zaman kanak-kanak rebina aku dan rakan-rakan seusia bermain mercun. Di sepanjang bulan puasa, duit belanja harian yang diberi oleh arwah emak dikumpul semata-mata mahu membeli mercun sebanyak yang boleh.

Tiba malam seminggu sebelum raya, kami akan bermain perang mercun (berperang ala-ala askar tapi menggunakan mercun). Mercun yang paling sesuai dan paling popular digunakan untuk berperang adalah tunder clap rocket. Memang sangat seronok dan rasa suspen seperti berada di medang perang yang sebenar bila kita membuat serang hendap atau kita sendiri diserang hendap oleh rakan-rakan yang lain. Perasaan dikejar tunder clap mungkin tidak dapat dilupakan sepanjang hayat lebih-lebih lagi kalau ada parut di badan akibat terkena tunder clap itu.

Tapi semua itu sudah jadi kenang-kenangan ketika di usia kanak-kanak rebina. Kalau la ada time mechine yang boleh pergi ke zaman kanak-kanak semula, tentu aku akan pergi untuk bermain perang mercun semula (^_^)


Reminder untuk korang semua. Kepada korang yang ingin menjadi antara pembaca terawal komik M Raya : Misi Menyelamatkan puan Ainon (MMPA), sila 'like' Page ini. Syaratnya korang mesti warganegara Malaysia dan mesti ada Komik Kecemprengman #1 atau #2 kerana korang kena bergambar dengan komik Kecemprengman di hari raya nanti sebest yang boleh. Kemudian hantar gambar itu ke fanpage Kecemprengman. Hantar sebelum 8september 2011. Sebanyak 5 pemenang akan dipilih dan penghantaran Komik MMPA secepat mungkin sebelum komik ini dijual di kedai-kedai buku (maklum la, title baru komik-M selalunya ambil masa sedikit masuk di rak-rak kedai buku). Inilah peluangnya anda ber eksen dengan kawan-kawan mahupun jiran tetangga kerana korang ada Komik MMPA.



Gambar Komik MMPA yang masih dalam balutan plastik

No comments: