Friday, July 18, 2008

Ini salah satu movie yang aku mesti tengok dalam tahun 2008. The Dark Knight arahan Christopher Nolan. Memang Dark siot siri Batman kali ni. Heath Ledger yang lakon peranannya sebagai The Joker buat aku kagum.. Habis satu Gotham City kucar-kacir dibuatnye. Ni merupakan filem terakhir Heath Ledger sebelum dia menghembuskan nafas terakhir.
Jalan cerita kali ini yang lebih mencabar, mendebarkan dan padat dengan aksi berbanding Batman Begins yang lebih sederhana atau seakan melodrama.
Berkisar dari susulan Batman Begins, menerusi The Dark Knight watak Batman menjadi buruan The Joker yang mengakibatkan kucar-kacir membelenggu Gotham City.
Dengan bantuan pegawai polis, Jim Gordon dan keberanian peguam muda, Harvey Dent, hero hebat itu terperangkap dalam satu muslihat jenayah dan korupsi yang diselenggarakan oleh The Joker.
The Joker berjaya mempengaruhi ramai penjenayah hebat di bandar berkenaan termasuklah mafia paling digeruni semata-mata untuk mencapaikan hasratnya memusnahkan Batman. So aku puas hati sangat bila keluar dari pintu pawagan lepas habis tonton movie ni.

1 comment:

qielawa said...

Bravooo.....hihihi..TAHNIAH!!! yer ko dh dpt hasilkan blog yg mengamcam gak lar.. semoga succese selalu.