Thursday, December 17, 2009

Jangan Biarkan Diri Anda Diselubungi Keseraman

Sudah sekian lama sistem panca indera aku tidak dirangsang dengan benda-benda yang seram, So sempena cuti hari Keputeraan Sultan Selangor pada jumaat lepas, aku telah pergi menyeramkan diri dengan menonton wayang cerita seram. Aku tengok filem kat bawah ni.

Filem ni memang seram sampai couple yang duduk kat seat sebelah aku berpeluk-pelukan sesama sendiri sebab terkejut-terkejut bila ada adengan hantu muncul dalam filem tu. Tapi aku duduk keras kejang satu badan sebab tak rasa langsung keseraman itu. Macam mana la nak seram kalau dalam panggung wayang penuh dengan budak kecik. Ada dengar suara budak ketawa, budak berteriak menangis dan yang paling best sekali, ada budak yang duduk kat seat depan aku boleh berbual-bual pasal kartun Ben 10. So jangan salahkan aku kalau aku tempeleng mak ayah budak-budak tu sebab merosakkan hari seram aku.

Lagi satu yang buat aku rasa sedih bila ada segelintir penonton yang sama bangsa dan agama dengan aku boleh gelak-gelak bila ada scene dalam filem tu menggunakan Ayat-Ayat Suci Al-Quran. Memang kurang ajar. Tapi bila korang tengok filem barat yang ada scene dalam gereja ke, pandai lak korang senyap sebagai tanda hormat. Lagi sekali aku terasa nak tempeleng orang tapi dalam panggung wayang tu gelap. Takut tersalah tempeleng orang kang naya je aku.

Ah! tak mahu cerita pasal seram dah. Kali ini aku nak minta korang buat satu kerja kebajikan amal jariah untuk aku. Sila dapatkan Komik Antologi Aku, Kau & Komik #2 sebab dalam komik ni ada komik special lukisan aku untuk korang sebanyak 10page. Alif (Editor Komik M) kata komik aku ni kelakar sangat. Jadi kalau korang nak tahu Alif ni bercakap benar atau berbohong, silalah dapatkan komik ini di kedai-kedai buku yang berdekatan dengan rumah korang.


Alang-alang korang dah beli Aku, kau & komik #2, jangan lupa beli sekali yang #1. Walaupun takde komik lukisan aku, ia masih lagi buah buku komik yang seronok untuk dibaca. Ramai pelukis-pelukis yang lebih hebat melukis dalam komik ini. Serius cakap la, memang berbaloi kalau beli kedua-dua komik ni. Jangan sampai aku panggil Encik Amy Search cakap berbaloi-baloi baru korang berlari-lari zirafah pergi mencari komik ini kat pasaran.

4 comments:

Fazl said...

Tengok tak ajak!

Poyo said...

Nak ajak tapi takut terpeluk pulak nanti. Maklum la, saya ni penakut orangnya. Wahahaha..

Aman Wan said...

"Jangan sampai aku panggil Encik Amy Search cakap berbaloi-baloi baru korang berlari-lari zirafah pergi mencari komik ini kat pasaran."

hahahaha..benci giler baca ayat ni. haahahaha. aku tetibe terbayangkan bdk2 berlari2 zirafah cmner..haha.

ntah poyo, tgk x ajak! (tetibe je..)

Poyo said...

Aman..
Hahaha.. Mana buleh ajak kamu sekali. Nanti kamu terbakar macam ikan bakar lak bila dengar ayat2 suci Al-Quran tu dalam panggung wayang nanti. (^_^)