Wednesday, March 31, 2010

Album Bergambar Gegar Komik M

Pesta Buku Antarabangsa KL 2010 telah selamat melabuhkan tirainya pada 28mac yang lalu. Terima kasih kepada anda yang sudi meringankan kaki ke PWTC. Terima kasih juga kerana sudi berbelanja untuk mendapatkan buku-buku terutama yang membeli komik di bawah label Komik M.

Mereka adalah penyokong kuat Komik M. Di sebab mereka-mereka ini lah banyak judul komik M yang sold out kat pesta buku tahun ini. Terima kasihlah kepada mak ayah mereka kerana sanggup beri duit lebih untuk mereka beli komik.

Bergaya sambil membuat demo melukis komik. Pac (Komik TwinX), Reja (Komik Shootz!), Bop (Komik Ultra Qalif) dan Tuan Presiden (Komik Liga Pendekar) bagaikan Dewa-Dewa yang turun dari langit menjayakan promosi Gegar Komik M. Wahaha.. ayat aku dah macam ayat sastera dongeng klasik je. Thank pada Editor Wanzu dan Alif sebab komitmen korang bagi ruang kitorang promot komik.

Sesi gegar Komik M bersama Aman Wan (Komik Mak Cik : Aku, kau & komik #2) dan Irfan Foner (komik Smash 20). Aku rasa ini kali pertama diorang didera perform atas pentas.

Geng Adik-beradik yang heibat. Komik terbaru mereka iaitu Misi 8A. Alhamdulillah tahun ini kita semua berpeluang membaca komik yang ala-ala memberi motivasi dalam bidang pembelajaran.

Kelihatan Sid (Komik Takaza), Reja (Komik Shootz!), Bop (Ultra Qalif) dan Avil (Komik Hibrid) seperti sedang menjawab kertas Peperiksaan Menengah Rendah tetapi sebenarnya sedang membuat demo melukis komik.

Acara bergambar beramai-ramai bersama kru-kru Kawan Di 9. Jutaan terima kasih buat PTS kerana sanggup berbelanja sebanyak RM 20ribu untuk mempromosi komik M di TV9. Teringat kata-kata Chairman PTS Puan Ainon, menyifatkan urusan mewujudkan Unit Komik M ibarat beliau membakar duit. Beliau sanggup mengeluarkan modal yang banyak kerana beliau yakin terdapat peluang yang cukup besar bagi industri komik tempatan.

Akhir sekali tentang malam bertuah buat Pac (komik TwinX) dengan suprisenya dinobatkan anugerak Komik Terbaik untuk Anugerah Pekomik 2009. Hope kejayaan Pac dapat membangkitkan semangat generasi muda menghasilkan komik sebab aku tak mahu generasi muda dan generasi akan datang terus leka menggagungkan dan menjadi pengikut tegar komik dari luar negara sampai sanggup memperlekehkan dan langsung tak pandang sebelah mata pun pada hasil komik anak tempatan. Jika korang pandang rendah pada komik tempatan, bermakna korang pandang rendah pada diri korang sendiri. So kalau korang rasa apa yang dah dihasilkan dalam industri komik tempatan memang tak cukup hebat, gelanggang untuk berkarya telah siap tersedia. Ayuh! sama-sama kita berjuang.

2 comments:

eMi mLi @ Fazl said...

Tak gegar pun gambar-gambar ni! :p

Poyo said...

Dah jurukamera nya sangat terer mengambil gambar. Langsung tiada kesan gegaran semasa gambar diambil (^_^)