Friday, December 24, 2010

Pesta Buku Kanak-Kanak



Yup! Pesta Buku Kanak-Kanak sedang berlangsung di PWTC bermula dari 22 hingga 26Disember ini. Kepada adik-adik semua, ajak mak, abah, abang, kakak, pak cik, makcik, atuk, nenek datang ke pesta buku kanak-kanak yang merupakan julung-julung kali diadakan di Malaysia mahupun di dunia.

Aku ada terlibat dengan aktiviti mempromosikan Komik-M. Tapi aktiviti tu dah lepas iaitu pada hari pertama Pesta Buku Kanak-kanak. So aku just melaporkan apa yang telah berlaku ketika itu. Antara pelukis komik yang terlibat selain aku adalah Bop (Ultra Qalif), Froggy (Babap Boi), Reja (Shootz!) dan Jas (Meon). Di bantu pengacara yang bercakap ala-ala DJ Isma Halil Hamzah kerana kepekatan jawa dalam percakapan mereka, Alhamdulillah aktiviti bersama pelukis komik-M berjaya dijalankan dengan sukses. Cuma aku je yang kantoi bila ditanya beberapa soalan. Otak aku jadi blur bila Faizal Mukhtar hulur mikrofon kat aku. Hohoho.. Terasa diri sangat loser ketika itu.

Akhir kata besarlah harapan aku agar korang semua luangkan sedikit masa berkunjung ke Pesta Buku Kanak-Kanak yang menyajikan berbagai buku untuk bacaan dari peringkat bayi hingga ke peringkat warga emas. Lebih best kalau korang dapatkan title-title Komik-M yang nak mencecah 100 buah. Ini merupakan waktu membeli buku yang bagus sebab ada diskaun dan korang juga boleh bermesra-mesra dengan penulis dan pelukis.

1 comment:

faizul darius said...

bila bro poyo pergi? amik cutikah?