Tuesday, May 19, 2009

Tunjuk Satu Bintang

Hari ni aku just nak dedicate satu lagu pada seseorang. Di sebabkan dia ni salah seorang Makhluk Tuhan kat Malaysia yang memang fanatik Band Sheila On Seben, maka lagu kat bawah ni aku tujukan khas untuk dia. Semoga dia tersenyum dan terus tersenyum kerana senyumannya mampu mendamaikan jiwaku yang sedang bergelora ini. Ewah! bermadah puitis lak aku tengah bulan mei ini. (^_^)




Coba kau tunjuk satu bintang
S’bagai pedoman langkah kita

Jabat erat hasil karyaku,
hingga terbias, warna syahdu

Akan ku ukir, satu kisah tentang kita,
dimana baik dan buruk, terangkum oleh indah
Akan ku cerna, semua karya cipta kita,
dimana hitam dan putih, terbalut hangatnya cinta

Dan bila mimpi terwujudkan,
di sisimu s’lalu, hariku.




Catatan: Merupakan lagu nyanyian Sheila On 7 yang di petik dari album Kisah Klasik Untuk Masa Depan. Ciptaan sepenuhnya oleh Eross.

8 comments:

Unknown said...

ala aku pun suka lagu ni...tak boleh sebuk ke?

lagi satu...aku suka bagi ikan ikan kamu tu makan...

Fazl said...

Kalau la Eross buat lagu ni untuk aku, skang gak aku p pinang dia kat Jodja tu!

Poyo said...

Mellmerah
Okey, aku main gitar, ko nyanyi ek.. lalala.. three, four..
Oho..! patut la ikan2 peliharaan aku gemok2, rupenya ko la yang selalu bagi makan ek.. Wahahaha..

eMi
Daripada ko pinang Eross, baik ko pinang aku yang cumil ni. (^_^)

lavidalabelle said...

okey, blog ni sudah bertukar mnjadi telenovela cinta gamaknya ;p


poyo sih xD

Poyo said...

Belle
mesti ko boring baca en3 aku yang cam telenovela sepanyol ni. InsyaAllah, pasni aku up date en3 pasal benda lain lak.. (^_^)

Meooo Comicore Club said...

lgu yg soft tp catchy... oh yeah!

faizul darius said...

alamak, tak pernah ku dengar lagu ini. tapi baca lrik je nampak lagu memang best.

RABUN said...

aku suka kumpulan DEWA walaopon aku tak lah mendewa dewa kan dorang sgt he he