Thursday, December 31, 2009

Entri Terakhir Tahun 2009

Malam ini confirm ramai yang nak turun menyambut detik tahun baru sambil menantikan letupan bunga api. Sambil tu dapat bersesak, berhimpit dan bertindih-tindih dengan orang yang langsung tak dikenali. Polis trafik dan JPJ pulak Confirm kena claim keja lebih masa buat roadblock sebab nak tangkap mat-mat rempit yang malam ini dengar cerita akan bikin gegar jalan-jalan utama keliling ibu kota.

Yang anak-anak dara pula malam ni kalau boleh tak mahu tidur di rumah. Nak berpesta sampai ke pagi dengan kekasih-kekasih yang kononnya mahu hidup semati dengan mereka. So terpaksalah Jabatan Penguatkuasa Agama setiap negeri menerjah macam Nas Ahmad Melodi ke hotel-hotel, rumah tumpangan, rumah urut, kereta-kereta bercermin gelap dan tempat-tempat yang sunyi, lembab dan gelap bagi mengesan anak-anak dara ini.

Aku? Aku buat apa pada malam terakhir tahun 2009? Aku akan cuba menyiapkan komik bola yang aku dah berjanji nak summit pada Encik editor komik M awal tahun depan. Jadinya aku akan terperap dalam bilik sambil layan melukis dan melukis. Inilah dunia aku. Aku hadiahkan special 4page terawal komik bola lukisan aku untuk tatapan korang semua. Yang 6page lagi, korang kena beli bila Komik Antologi ni berada di pasaran tahun hadapan.

Aku mengambil kesempatan mengucapkan jutaan terima kasih pada korang semua yang langsung tak jemu dan muntah-muntah datang melawat blog yang tak sebagus mana ini sepanjang tahun 2009. Harap tahun 2010 pun korang still tak rasa jemu datang bertandang lagi. Ala.. takde kena caj bayaran pun baca blog aku. (^_^) Anyway kalau ada yang terasa dengan tulisan pada blog ini, aku mohon ampun maaf dari hujung rambut sampai hujung kuku kaki. Aku sayang korang semua.
Ini pula seruan untuk sesiapa yang memang mempunyai bakat terpendam mahupun tertimbul dalam bidang komik. Jom buat komik sempena World Cup 2010. Manalah tahu, dengan komik yang korang lukis ni akan menyemarak dan membakar semangat player-player dalam negara kita ni bermain bola dengan lebih profesional supaya satu hari nanti, negara kita pun takdelah malu sangat bila bermain dalam tournament mahupun perlawanan persahabatan. Macam mana la tak malu, dengan pasukan tak terer pun boleh kalah. Bagi tujuan nak bakar line buat korang rasa panas, aku hidangkan video anime One Piece versi bola sepak untuk korang tonton. Layannnn..

5 comments:

Fazl said...

selamat tahun 2010! :)

Aman Wan said...

hahaha..best2~! i loike~

Hamano Chiharu said...

bagus komiknya :)

pollicino said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Sheikh Yazid said...

okey gak one peace yang ni