Sunday, March 21, 2010

Pesta Buku Antarabangsa KL 2010

Murid-murid semua, sila beri perhatian. Sempena musim cuti sekolah, silalah mengajak ibu dan ayah pergi ke PWTC Kuala Lumpur.

Kepada semua lelaki yang lucky, sila ajak member-member mahupun awek (diharap dapatkan dulu keizinan dari orang tua kepada awek yang anda nak ajak itu) ke PWTC Kuala Lumpur.

Kepada semua wanita yang kiut miut (semua wanita di dunia memang dijadikan Allah sebagai makhluk yang paling kiut dan seksi di dunia), sila ajak kawan-kawan perempuan dan pada yang dah bertunang tu, ajak sekali tunang anda ke PWTC jugak.

Kepada abang-abang, kakak-kakak, mak cik dan pak cik semua pun dijemput datang la bersama keluarga dan sanak saudara masing-masing ke PWTC jugak.

Ada apa di PWTC, Kuala Lumpur?

Kerana sekarang di PWTC sedang berlangsung Pesta Buku Antarabangsa (PBAKL 2010). Bermacam jenis buku dijual di sini siap dengan diskaun yang hebat. Keajaiban ini hanya berlaku setahun sekali. Jika anda terlepas tahun ini, terpaksa la anda tunggu pesta buku tahun depan. Ini pun kalau anda semua dipanjangkan umur. Kalau tak panjang, meninggal sambil mata terbuka la anda sebab kempunan nak pergi pesta buku. Wahahaha..

Hari pertama Pesta buku aku dah sampai kat PWTC padahal aku takde tugas pun kena jaga mana-mana booth kat situ. Sengaja nak menyibuk dan memeriahkan suasana majlis yang sememangnya telah sedia meriah. Tapi kaki aku tak cukup stimina gara-gara kurang bersenam untuk merayau ke seluruh booth yang ada di situ. Jadi aku lepak di booth yang ada belon udara panas berwarna merah ini. Banyak produk buku, novel dan komik terbaru yang dijual di booth bawah belon besar ini. Salah satunya ialah..

Komik Dunia Kartun. Sila beli komik ini yang penuh dengan kartun-kartun strip yang wahahahaha (ketawa sebab kelakar). Memang bagus untuk anda yang sedang bersedih kerana melalui hari-hari kurang best, InsyaALLAH selepas membaca komik ini anda akan menjadi ceria dan happy tak kiralah Happy Deepavali atau Happy Chinese New Year.

Ini gambar pelukisnya yang bernama Alif . Terima kasih Encik Alif kerana memberi sain autograf pada komik Dunia Kartun yang saya beli siap dengan lukisan sebijik kereta lagi walaupun saya tak suruh dia lukis kereta pun.

Yang ini pula khas untuk anda-anda yang nak bertemu janji dengan para pelukis Komik M. Siap ada jadual waktu sekali. Bagi anda yang datang nanti dan terberkenan dengan salah seorng dari barisan pelukis tersebut, boleh la hantar skuad rombongan meminang. Kalau kena dengan nilai wang hantarannya, InsyaALLAH mereka takkan menolak. Wahahaha.. Datanglah beramai-ramai dengan seramai yang boleh. Kami semua akan menanti anda di sana.. sana.. sannnaaa..

2 comments:

Adsha Amin. said...

alaa, tak berkesempatan nak jumpa dengan kartunis2 sekalian =(

Poyo said...

Tak mengapa. Nanti kalau ada masa, sila lihat TV9 program kawan di 9 pukul 4.58ptg pada jumaat, sabtu dan ahad ni coz kru Kawan di 9 ada cover story aktiviti Gegar Komik M (^_^)