Monday, August 8, 2011

Salam Ramadan

Assalamualaikum semua. Kita mulakan dengan menonton video ini dahulu..


Rasa kagum bila lihat member-member sudah jadi selebriti youtube. Pada mulanya sekadar mahu membuat short filem suka-suka terus bertukar menjadi disukai ramai. Tahniah Aman Wan, Bop, Froggy dan Reja. Selepas ni bertambah-tambah lah rezeki korang hendaknya. Amin..


Sebagai tanda aku iktiraf hasil karya korang, aku buatkan sebuah fan art 'iKLan Gengstar' untuk korang.

Alhamdulillah kita sudah masuk hari ke8 menunaikan ibadah puasa. Puasa kali ini agak mencabar kerana berpuasa dalam keadaan gusi yang sakit. Menelan makanan pun terasa nak demam satu badan. Berbuka dan bersahur dengan bubur nasik sahaja.Disebabkan kerap demam dan sakit kepala berdenyut-denyut, prestasi melukis juga menjadi slow.

Selain berniat mahu berpuasa sebulan di bulan Ramadan, aku juga berniat mahu siapkan komik LBS ini sebelum bulan Syawal tetapi nampaknya macam sukar untuk direalitikan. Maaf Tuan Editor, saya sudah berjanji pada tuan, tetapi saya gagal. Saya akan cuba siapkan setelah masalah kesihatan saya dapat diatasi nanti. Diharap tuan setia menunggu dan tidak menyampah kepada saya. Wuwuwuwuwu..


Cerita wayang yang baru di tonton, 'Rise of the planet of the apes' bagi aku antara filem terbest tahun 2011. First time aku tengok monyet buat hati aku tersentuh perasaan sedih beremosionaley. Di ending filem ini nampak macam akan ada prequel.

Di akhir kata, aku mengucapkan selamat menjalani ibadah puasa dengan jayanya buat korang semua. Kalau kita ponteng puasa dengan sengaja, maka samalah kita dengan monyet sebab monyet tak diwajibkan puasa. Wahahaha..

2 comments:

Fazl said...

Lamanya Abang Poyo tak update blog :p

Poyo said...

Sebab dia malas (^_^)