Saturday, August 30, 2008

Chelsea The Blues

Aku memang salah satu dari berjuta peminat Liga perdana Inggeris (EPL). Kelab kesayangan aku sudah tentu lah Chelsea. Aku mula menjadi peminat berani mati Team Chelsea setelah kelab itu diambil alih oleh Jutawan berwarganegara Rusia, Roman Abramovich. Bagi EPL musim 08/09 ni, The Blues bakal dikemudi oleh Luiz Felipe Scolari yang lebih terkenal dengan panggilan Big Phil.

Pada pendapat aku, Chelsea kali ini akan menjadi lebih mantap lagi seperti di bawah era pemerintahan Jose Mourinho. Dengan pembelian player baru dari Porto (Jose Bosingwa), Barcelona (Deco) dan yang terbaru Real Madrid (Robinho) dan penyingkiran player-player cap ayam seperti Steve Sidwell, Tal Ben Haim dan lain-lain akan membuat Jentera Serangan dan pertahanan menjadi lebih menarik dan bertenaga.

Dengan kejayaan memujuk Frank Lampard, Didier Drogba, Michael Essien dan Ricardo Carvalho untuk stay di Chelsea bakal mengundang perasaan gerun dari seteru mereka terutama Manchester United. Usaha untuk merampas kembali Piala Liga akan menjadi kenyataan sekiranya Chelsea dapat bermain sebagai satu pasukan yang kebal menyerap tekanan dari pihak lawan.

So aku memang mengharapkan chelsea dapat menyediakan corak permainan yang menghiburkan selain memenangi semula Piala Liga Perdana serta Piala Liga Juara-juara buat kali pertama.

No comments: