Monday, April 20, 2009

Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2009

Tarikh : 19April 2009 (Ahad)
Tempat kejadian : Booth PTS, PWTC Kuala Lumpur


Serius ramai yang datang. Disebabkan terlalu sesak di hadapan booth PTS, Pihak pengelola terpaksa meminta bantuan polis trafik untuk menjaga laluan di hadapan Booth PTS.

Rak buku komik M di booth PTS dibarisi 6 komik terbaru. Komik kecemprengMan #2 disusun di sebelah kiri tingkat 2 rak tersebut. KecemprengMan #1 tidak kelihatan sebab sudah habis dan akan diulang cetak selepas Pesta buku nanti.

Lupa nak tanya budak-budak ni dari sekolah agama area mana. Berani sungguh diorang mengambil komik KecemprengMan #2 dari rak walaupun ustad mereka berkali-kali menegah mereka dari melakukan perbuatan tersebut. Hohoho..

Mr. Editor Komik M, Wanzu cuba bermuka manis kepada para pengunjung yang datang ke booth PTS. Aku terdengar ada dua tiga orang budak perempuan sekolah rendah darjah 2 berbisik-bisik sesama mereka " Hensem kan abang tu", bisik salah seorang daripada mereka.

Aviltone membelek-belek komik beliau sendiri walaupun sebelum ini sudah 348 kali beliau membaca komik tersebut.

Sesi Sain autograf, Wanzu berposing maut sambil memegang mikrofon disamping Norazmi (LiliLuluLala), Aviltone (Hibrid) dan Reja (Shooth!) sedang berusaha gigih melayan para pengunjung yang dahagakan sain autograf mereka. Wahahaha..! Aku tak dapat nak join sesi ni becoz' .... aku ni pemalu sikit orangnya. Hehehehe..

Norazmi dan Aviltone bermuka sedikit simpati sambil menunjukkan komik masing-masing. Komik mereka berdua mendapat sambutan hangat.

Signage yang mengabungkan semua watak-watak komik M. Watak KecemprengMan begitu menyerlah sekali. wahahaha..

Aku dapat servenior dari Editor Komik OKA. Editornya sungguh kiut dan gorjes. Aku rasa macam terjatuh cinta padanya. Wahahaha..! Kepada Editor komik OKA edisi Bahasa Malaysia (you know who you are), thank a lot bebeh! Aku dah gantung kat bag aku servenior tu.. Smart beb!

12 comments:

faizul darius said...

sampai sesak? hebat betul PTS ni? mana gambar bro?

Poyo said...

Faizul, aku yg jadi tukang ambik gambar. So tak sempat nak ambik gambar sendiri. Hehehe..

Irfan F-one-R said...

bukan kau kate kau dtg sabtu ke.. ahad tak dtg..?? tipoo.. tipoo..

gile jeles ah aku melihat korang2 yg popular nih.. bile la aku dpt sebaris dgn korang neh.. haiyo...

Poyo said...

Biasalah Irfan, hidup ini penuh dengan tipu helah.. wahahaha..! tp serius rugi ko xdatang semalam..

Aman Wan said...

ah,kau~
kali ni main nyorok2 lagi di pwtc.
sian peminat2 ko nak otograf. haha.

oh,skang br aku dpt cm saper aviltone dgn reja. nnti 25hb jgn main nyorok2 lak. haha

Poyo said...

Aman,
bukan setakat main nyorok2 je, main galah pjg, main konda kondi, main masak2, main polis sentri.. mcm2 permainan la aku main kat sana.. wahahaha..

Aman Wan said...

haha,nanti aku dtg, kita main superhero sama2 k~ haha

i.am.belle said...

wah sgt meriah. bagus2. nak dtg tak berkesempatan.

tak lama lagi kalu nak cari kat mph...

eh yg muka tuanpunya blognya mana????

;p

meo188 said...

syabas2...

Poyo said...

Belle,

kalau ko datang lagi meriah kot
mcm meriah carey. wahahahalala.. (^_^)

meo 188,
Huih! aku xboleh dengar perkataan syabas ni, mesti aku teringat 'syabas inspektor sahab'
hehehe..

eMi mLi said...

terima kasih gak sbab bagi komik percuma :D

Poyo said...

eMi,
Don't worry la.. sesungguhnya terima KASIHmu itu aku terima dengan sepenuh hati.. (^_^) wahahaha..