Wednesday, April 1, 2009

Puaka Nyang Rapik

"Betul dik, akak nampak masa akak nak balik kerja malam semalam" kata Kak Memon yang merangkap cleaner kat opis bangunan tempat aku bekerja. Heboh satu bangunan bercerita pasal ni. Malah dah ramai sangat yang terserempak wanita berambut panjang berbaju putih kat dalam lift. Dengar cerita lagi, ada budak sekuriti yang sift malam sampai kena demam kuning sekali pakej dengan penyakit kurang air dalam badan gara-gara di sapa dengan manja oleh makhluk berambut panjang itu.

Semua budak perempuan termasuk yang masih dara dan tak dara (dah berkahwin) kat opis aku tak berani nak balik lewat lagi. Pukul 5 petang je, semua da beratur depan mesin punch kad. Naik lift pun berkumpulan, dah takde yang berani naik lift sorang-sorang. Aku pun terkena gak tempiasnya dalam hal ini. Walaupun nampak macho, kacak, tampan dan gagah, aku tetap berdoa jangan la aku ditemukan dengan makhluk berambut panjang itu. Cukup la time sekolah menengah dulu aku pernah jumpa sekali masa join kem bina insan kat Ampang Pecah.

10 comments:

lavidalabelle said...

hihihihi cekik darah kamu ;p

Poyo said...

Belle..

tengok pic mata ko tu pun da buat bulu ketiak aku berdiri tau..

Fazl said...

aku tak pnah nmpk 'dia' tp aku pnah 'rasa' kehadiran 'dia' masa aku tido lambat utk wat asgmnt msa part 1 kat uitm arau dlu. Tmpt tu mmg keras. Mlm2 kompem takkan brani dok sorg2 dlm umah tu (hostel Beringin je yg style mcm umah) Lpas tu, ari2 aku tido awal :D

Poyo said...

Emi,
Mungkin kamu xsedar atau terlepas pandang, si 'Dia' masih lagi bersama mu xkira ke mana kamu pergi.. Wakakakaka..

Ucu aku lagi best, ada satu mlm tu dia balik keja kul 2pagi mcm tu. terjumpa pempuan muka dia kosong kat tepi jalan. sib baik xterbabas motor dia masuk longkang..

cikseed said...

ini cerita benar atau tipu2.
wuu wuu
syokkk

Poyo said...

Ni citer betul ni Cikseed.

cuma cara cerita je mcm kelakar2 sikit

but jalan citernye still betul dan benar

Aman Wan said...

pergh...
nasib baik sepanjang hidop aku, x bertemu lagi sekutu2 makhluk rambut panjang itu.. huhuhu

Poyo said...

Aman..

Rugi la ko xpernah jumpa..
try la jumpa, mana lah tau terjatuh cinta pandang pertama pulak dgn si rambut panjang..

alifstyle said...

Kat opis pun ada jenis rambut panjang ni. Poyo, kalau datang pts, kau datang tingkat atas.

Nama dia, Bai.

Poyo said...

Habis Bahagian Pentadbiran opis ko xbuat spotcek rambut panjang ke?

Kalau ada, mesti dah kena yang kat tingkat atas opis ko tu..

Alif, tolong kirim salam jumaat keliwon aku kat Bai tau. Pesan kat dia, selalu2 la syampo rambut.